01

Triathlon

29

Sierpień Triathlon - logistyka przedstartowa

Triathlon - logistyka przedstartowa

Przygotowanie do startu w zawodach triathlonowych to nie tylko regularne treningi, ale również konieczność rozplanowania całej logistyki przedstartowej. Podpowiadamy jak sobie z nią poradzić i czym zajmować się na poszczególnych etapach przygotowań do startu.

Informacje o zawodach
Zanim staniesz na linii startu sporo wody upłynie w Wiśle. Pierwszym krokiem jest wybór zawodów w których chcesz wziąć udział i załatwienie wszystkich spraw związanych ze zgłoszeniem swojego uczestnictwa.

Przeczytaj uważnie regulamin, zapoznaj się z opisami tras i harmonogramem startów. Jeżeli zdecydujesz że te zawody są dla ciebie – zapisz się. Najczęściej można to zrobić online. Dokonaj opłaty i sprawdź, czy jesteś na liście startowej.
Polub funpage na FB  zawodów w których zdecydowałęś sie wystartować, aby być na bieżąco z informacjami od organizatorów.
Wróć na stronę www zawodów w ostatnich dniach przed zawodami i sprawdź, czy harmonogram lub regulamin nie uległy zmianie.

Zapoznaj się z mapą i profilem trasy pływackiej, kolarskiej i biegowej. Będziesz pewniej się czuł, wiedząc gdzie czeka Ciebie dłuższy podjazd oraz za ile km możesz spotkać punkt odzywczy. Błachostka ale dzięki niej będiesz mógł całe swoje skupienie poświęcić na celu sportowym.

Co spakować?
Wielu początkujących triathlonistów ma problem z przygotowaniem przedstartowym. Pakowanie ułatwia stała lista rzeczy do wzięcia, którą uzupełnia się po każdych zawodach.

Pakując się, zie zapomnij o opcjach na gorszą pogodę (deszcz, śnieg) lub specyficzne warunki (górski teren). Lista powinna obejmować ubranie (również to na powrót i dojazd), niezbędny sprzęt, odżywki, napoje i inne rzeczy które mogą się przydać (krem do opalania, papier toaletowy). Nie zapomnij o pulsometrze / liczniku (jeśli używasz) oraz o niezbędnych dokumentach.
Przygotowaną  listę rzeczy do zabrania na triathlon, bazująć na naszym doświadczeniu udostępniamy poniżej.



Na zawodach nie testuj nowych spodenek, pianki lub żelu. Wybieraj sprawdzone na treningach rzeczy, by nie zaskoczyły cię obtarcia, niewygoda lub problemy żołądkowe.
Zaplanuj dojazd (sprawdź gdzie mieści się biuro i ile będziesz tam jechać), w razie potrzeby zarezerwuj nocleg. Dowiedz się jakie są wymagania dla przepaków w strefie zmian i przygotuj je według tych wymogów.

W strefie zmian przed zawodami zwizualizuj swój wbieg do niej i przeanalizuj krok po kroku, kolejność w jakiej chcesz przebrać się na rower a potem na bieg. Przedewszystkim zapamiętaj gdzie znajduję się Twój rower! W czasie zawodów adrenalina potrafi zrobić swoje i możliwe jest zgubienie cennych minut na poszukiwanie swojego stanowiska wśród setek innych rowerów.

Biuro – baza zawodów
Bazę / biuro zawodów warto odwiedzić dzień wcześniej, żeby bez kolejki odebrać pakiet startowy, zapłacić za udział (jeżeli nie zrobiło się tego wcześniej) i rozejrzeć się po okolicy. Szczególnie warte uwagi jest miejsce startu oraz strefy zmian (skąd wbiegasz, gdzie wybiegasz, gdzie będą twoje rzeczy?). W biurze warto zapytać o szczegóły i wyjaśnić wątpliwości, żeby w dzień startu oszczędzić sobie nerwów.

Jeżeli masz czas obejrzyj na żywo trasę i przejedź ją (lub chociaż jej fragment). Wybierz ten, które wydaje ci się najtrudniejszy. Sprawdź, gdzie jest parking dla zawodników i zaplanuj ile czasu będziesz potrzebować rano na śniadanie, przygotowanie i dotarcie na miejsce. Zostaw sobie rezerwę na nieprzewidzianie wydarzenia (korek, brak miejsc do parkowania).

Przed zawodami
Na kilkadziesiąt minut przed zawodami trzeba przygotować sprzęt i przepaki w strefach zmian. Później przychodzi czas na lekką rozgrzewkę, przebranie i skorzystanie z toalety. Przed startem warto także uzupełnić płyny i zjeść żel energetyczny, który dostarczy paliwa na pierwszą część zmagań.

Ustaw się na linii startu / w sektorze na tyle wcześnie, by zająć dobre miejsce. Skup się na zawodach i swoim udziale, postaraj się zdystansować od otoczenia. A potem? Daj z siebie wszystko!


źródło: Velocity

Udostępnij na:

Centrum Treningowe Velocity Warsztat treningu

Velocity: Warsztat Treningu to unikatowa idea holistycznego rozwoju sportowego dla kolarzy, biegaczy i trathlonistów. Velocity oferuje kompleksowe wsparcie każdemu poszukującemu efektywnego i bezpiecznego rozwoju fizycznego oraz stałych postępów treningowych. Unikalny w skali świata program szkolenia i opieki nad zawodnikami Velocity opiera się na kilku niezmiernie ważnych dla nas założeniach:

W Velocity każda decyzja poprzedzona jest gruntowną analizą stanu aktualnego. Dotyczy to zarówno doboru ćwiczeń do treningu kondycyjnego i funkcjonalnego, jak i programów szkoleń oraz diety. Jedną z tajemnic sukcesu Velocity jest system wymiany informacji między specjalistami zajmującymi się każdym z zawodników. Takie działanie umożliwia modyfikacje treningu umożliwiające osiąganie celów w sposób szybszy, efektywniejszy i bezpieczniejszy, niż w przypadku indywidualnych porad. Możesz być pewien, że w Velocity jesteś w dobrych rękach!

Autor

Dawid Stronka

Trener triathlonu, lekkiejatletyki i przygotowania fizycznego. Od 3 lat zawodnik startujący w triathlonie na długim dystansie. Ma za sobą starty min. w IRONMAN Nicea, SWISSMAN, CHALLANGE Poznań. Trener personalny prowadzący swoich podopiecznych pod obrany cel sportowy. Jego największą motywacją są wyniki podopiecznych, którzy łączą sport z pracą i życiem rodzinnym

Obecnie przygotowuje się do zawodów kwalifikujących na Mistzrostwa świata IRONMAN Kona 2017 indywidulanie a także jako przewodnik niewidomego triathlonisty Marcina Suwarta. Jego celem jest wygranie zawodów rangi NORSEMAN.