02

Bieganie

Velocity Training System

SierpieńStryd - miernik mocy dla biegaczy

Przełom w treningu biegowym!

Stryd - miernik mocy dla biegaczy
Dotychczas jeśli chodzi o określenie jakości biegu królowały tylko dwie wartości – tempo oraz tętno.
To pierwsze urządzenie które mierzy coś zupełnie innego – moc podczas biegania.
Najczęściej o mocy mówi się w kontekście kolarstwa a dokładniej mierzenia mocy po przez miernik mocy. Często pojawiają się tam takie hasła jak waty, waty na kilogram masy ciała czy też słynnym FTP.

Stryd to  nic innego jak dokładne odwzorowanie miernika kolarskiego w bieganiu.
Nie tętno, nie tempo a siła z jaką odbijamy się od podłoża ma tutaj kluczowe znaczenie. Im większe odbicie, tym większą moc generujemy  i jesteśmy w stanie biec szybciej.
Dzięki miernikowi otrzymujemy niezależny parametr od tętna czy tempa, ustalamy strefy mocy  na których jesteśmy wstanie ułożyć cały trening tak jak w przypadku kolarstwa.

Jak działa Stryd? 
Stryd przypomina w działaniu pulsometr. Na klatkę piersiową zakłada się pas, który przesyła do smartwatcha informacje o biegu. Dzięki szeregowi dodatkowych czujników nie ogranicza się jedynie do pomiaru tętna.
Moc jest wyliczana na podstawie dostarczonych danych. Część z nich, podobnie jak w pulsometrach, trzeba wprowadzić samodzielnie (m.in. strefy mocy oraz informacje o biegaczu, takie jak waga czy wzrost). 

Analiza wyników
Zaletą Stryda jest z pewnością kompatybilność z wieloma popularnymi programami do analizy danych i planowania treningu. Współpracuje m.in. z Suunto i Garmin Connect, co pozwala włączyć go do realizowanych już planów treningowych, bez utraty dostępu do historii aktywności. Urządzenie można również stosować podczas treningów na bieżni (w pomieszczeniach) oraz na zewnątrz, w zmiennych warunkach pogodowych (jest wodoodporne). Łatwo go uruchomić - jest wykrywany przez większość aplikacji komunikujących się z urządzeniami przez WiFi. Można go konfigurować jako zwykły pulsometr lub jako miernik mocy. Automatycznie się aktualizuje, a ciekawy design sprawia, że oprócz funkcji praktycznych staje się również miłym dla oka gadżetem.


Podsumowanie

Idea miernika ma dać nową jakość w bieganiu i pomóc w uzyskaniu większej kontroli.
Moc daje jeden konkretny parametr z którym można pracować i który na samym początku można potraktować jak tętno i na jego bazie wyznaczyć strefy treningowe. W dłuższej perspektywie moc wyrażona w watach może być dodatkowym parametrem określającym wydolność fizyczną.

 

Dzięki STRYD otrzymamy:

  • podstawy treningu opartego na mocy, tj. jak ustawić strefy, śledzić postępy i tempo,
  • ustrukturyzowane programy treningowe od ekspertów, żeby ustalić Twoje tempo w celu uzyskania najlepszych wyników w każdy


źródło: Velocity

Udostępnij na:

Stryd-power meter

Prezentujemy Wam film, przybliżający zalety biegania na mocy.

Autor

Agata Adamczyk

Pasjonatka kolarstwa górskiego i leśnych ścieżek.W młodości trenowała lekką atletykę, obecnie każdą wolną chwilę spędza na rowerze, przemierzając bezdroża i asfalty. Od lat startuje w zawodach kolarskich dla amatorów, w szczególności w maratonach MTB i imprezach na orientację (MTBO, RJnO). Lubi długodystansowe jazdy i rowerowe podróże z sakwami.