02

Bieganie

Velocity Training System

lipiecJak cieszyć się bieganiem?

Biegaj z uśmiechem na twarzy

Najpierw trudne spotkania z klientem, później mnóstwo rzeczy do zrobienia w domu i obowiązki rodzinne. Kiedy przychodzi czas na sport, większość z nas nie ma już ani siły, ani ochoty na aktywność fizyczną. Zwłaszcza gdy w kalendarzu wpisany jest ciężki trening interwałowy lub siłowy. „Jutro go zrobię” - mówi wiele osób, traktując go jak kolejny obowiązek tego dnia.

A przecież bieganie to mnóstwo radości, endorfin idoskonały sposób na odstresowanie po całym dniu. Jak znów cieszyć się z przemierzanych kilometrów? Oto kilka prostych zasad:

#1
Porzuć wszelkie elektroniczne gadżety służące Tobie do kontroli tempa, tętna i odległości, które zazwyczaj towarzyszą ci podczas biegania. Pulsometr może raz zostać w domu jak a telefon ustaw na tryb SAMOLOT aby "ważne" telefonu nie wybiły Cię z treningu. Nie skupiaj się na monitorowaniu pracy serca, technice, szybkości. Po prostu, załóż słuchawki ze swoją ulubioną muzyką i biegnij przed siebie dla przyjemności.

#2
Zarezerwuj czas na trening. Twój trening to absolutny priorytet i tak oznacz go w kalendarzu. Na początku tygodnia zarezerwuj odpowiednią ilość czasu na codzienne bieganie i traktuj go jak najważniejsze spotkania z szefem lub partnerem biznesowym. Tego nie da się przełożyć! Dzięki treningowi rośnie poczucie Twojej wartości, przez co  z uśmiechem na twarzy, zmierzysz się z wyzwaniami stawianymi przed Tobą podczas długiego dnia pracy.

#3
Zoptymalizuj przygotowania do codziennych treningów, co pozwoli ci zaoszczędzić sporo czasu. Dzień wcześniej przygotuj strój ( ręcznik, żel pod prysznic, jeżeli ćwiczysz w trakcie pracy). Trzymaj suplementy i inne rzeczy związane z trenowaniem w jednym miejscu, tak by nie marnować cennych minut na szukanie.

#4
Nie bądź niewolnikiem rezultatów i cyferek. Tętno nie chce wejść na wartości robocze? Może akurat masz słabszy dzień? Nie naciskaj by osiągnąć zaplanowane w treningu cele jeżeli czujesz się dzisiaj gorzej. Organizm też czasami lubi zastrajkować, zaakceptuj to.
Jeżeli przygotowujesz się do zawodów, wyeliminuj wszystkie te czynniki, które będą dla ciebie stresujące. Podczas biegu przemyśl taktykę, zaplanuj strategię i logistykę przed zbiżającym się startem, zrób w głowię checklistę rzeczy jeszce do sprawdzenia. Łatwiej będzie ci cieszyć się biegiem i zyskiwać dobre rezultaty, kiedy będziesz mieć komfort na starcie.


źródło:

Udostępnij na:

Lorem ipsum

No one rejects dislikes or avoids pleasure itself because it is pleasure but because those who do not know how to pursue pleasure rationally encounter consequenc.Itself because it is pleasure but because those who do not know how to pursue pleasure rationally encounter consequence.

No one rejects dislikes or avoids pleasure itself because it is pleasure but because those who do not know how to pursue pleasure rationally encounter consequence.

Autor

Agata Adamczyk

Pasjonatka kolarstwa górskiego i leśnych ścieżek.W młodości trenowała lekką atletykę, obecnie każdą wolną chwilę spędza na rowerze, przemierzając bezdroża i asfalty. Od lat startuje w zawodach kolarskich dla amatorów, w szczególności w maratonach MTB i imprezach na orientację (MTBO, RJnO). Lubi długodystansowe jazdy i rowerowe podróże z sakwami.